هەواڵ

کنفدراسیون جوامع کوردستان در آلمان خواستار ممنوعیت "گرگ‌های خاکستری" شد

بە دنبال افزایش حملات و سطح تهدیدهای راست‌گرایان افراطی ترکیه در بلژیک و تحریک‌های هدفمند آنان، کنفدراسیون جوامع کوردستان در آلمان (KON-MED)، طی فراخوانی از دولت‌های اروپایی خواست کە "گرگ‌های خاکستری" را ممنوع و با عوامل آن برخورد کنند.

از شواهد پیداست کە روز چهارشنبه ۸ فروردین (٢٧ مارس)، یک‌بار دیگر سطح تهدیدهای راست‌گرایان افراطی ترکیه علیه شهروندان کورد در اروپا و بە طور ویژه در بلژیک افزایش یافتە است.

راست‌گرایان افراطی و فاشیست‌های ترکیە در کانال‌ها و صفحات خود در شبکەهای مجازی، از جملە در تلگرام و واتساپ خواهان حملە بە مردم کورد، آپارتمان‌ها، رستوران‌ها، خودروها و ایستگاه‌های تلویزیونی کردی شدەاند.

از این رو کنفدراسیون جوامع کوردستان در آلمان، کە بزرگترین سازمان کوردی در این کشور نیز می‌باشد بە تهدیدات و حملات گرگ‌های خاکستری واکنش نشان دادە است.

در بخشی از بیانیە KON-MED آمده است کە گروه "گرگ‌های خاکستری" با بیش از ١١ هزار عضو، یکی از بزرگترین جنبش‌های ناسیونالیستی راست افراطی در آلمان است کە ید طولانی در یهودی ستیزی، نژادپرستی و نفرت‌پراکنی علیه کردها، ایزدی‌ها، علوی‌ها، ارمنی و سایر اقلیت‌ها دارند.

این سازمان در بیانیە خود با خطاب قراردادن دولت‌ آلمان و دولت‌های اروپای گفتە است: «تهدیدها علیه کردها در اروپا باید جدی گرفته شود. ما نشانه‌های نگران‌کنندەای از خطر فزاینده ایدئولوژی‌های راست افراطی می‌بینیم. اکنون و فورا باید اقدامات پیشگیرانه انجام داد».

این کنفدراسیون رو بە جامعه آلمان نیز گفتە کە "هم اکنون باید سیگنال روشنی از خود نشان دهید و همبستگی خود با افراد و سازمان‌‌های در معرض تهدید را نشان دهید". در بخش دیگری از این بیانیە نیز از جامعه کردها و دوستانشان درخواست شدە کە بە "تحریکات" راست‌گرایان افراطی پاسخ ندهند.

در این‌بارە گفتە شدە است: «البته این حق ماست که از خود در برابر این حملات به شیوه‌ای دموکراتیک دفاع کنیم. با این حال، هدف از این تحریکات کنترل شده، این است که کردهای ساکن اروپا را به عنوان "تبهکاران"ی خشن و غیرقابل کنترل نشان دهند و سازمان‌های کردی را بدنام به تصویر بکشند. به حملات باید پاسخ داده شود، اما در طول اعتراضات باید معیارهای دموکراتیک رعایت شود، بنابراین در حالی که ما یک بار دیگر خواهان سکوت نکردن در برابر حملات به مردم خود هستیم، همچنین اعلام می‌کنیم که باید احتیاط کرد. مواجهه با تحریکات لازم است.»

بڕۆ بۆ دوگمەی سەرەوە